Ga toch weg met die goede voornemens ! Please !

Nee, ik heb geen goede voornemens. Ik doe er niet aan mee. Ik geloof er niet  in. Ik zie het niet gebeuren. Niet bij mij en niet bij jou. Sorry, vergeet het maar !

Het werkt gewoon niet. Tenminste niet voor ons, wel voor de fitness. En voor de sportzaken.

Daarom doe ik er niet aan mee. Goede voornemens bestaan niet; slecht goede voornemens wel.

De slechtste goede voornemens zijn:

  • Minder gaan eten.
  • Niet te veel roken.
  • Alleen in het weekend alcohol.
  • Meer bewegen.
  • Vaker … wat dan ook.

 

Heb jij ooit een goed voornemen gehad, ben je er aan begonnen en heb je het langer dan een maand volgehouden ? Ik ook niet. Daarom heb ik me voorgenomen om niet mee te doen aan goede voornemens. 😉
Goede voornemens is zo vrijblijvend, zo van: ik ga het doen, maar niet nu. Ik wil het wel , maar ik weet nog niet of het gaat lukken. Ik wil het wel, maar mijn omgeving moet me wel helpen. Ik ga het ene wel doen , maar het ander niet laten. Dus ik ga wel meer bewegen, maar ik blijf melkchocolade met roomvulling eten. Of ik stop met roken, maar ik drink me elk weekend klem. Of ook een heel leuke; ik doe het voor mijn vrouw, die houd niet van zwembandjes. Of ik doe het voor de kinderen, want die hebben last van de rook.

Ga toch weg met die voornemens !  Wees een man of een vrouw en doe het gewoon. Begin er aan en kies iets wat je vol kunt houden. Ga niet voor 100% en laat het dan versloffen. Dan breek je een belofte met jezelf. Ga voor 10% en hou dat 3 maanden vol. (wist dat je na 3 weken al een routine hebt gebouwd ? En na 3 maanden zit het er in gebakken, dus dan is de rest van het jaar een makkie. Wel even opletten dat je ook in de zomer(vakanties) je routines vasthoudt.

Minder eten is geen goed voornemen. Het is veel te vrijblijvend en bovendien wordt je er niet blij van. Waar ik blij van wordt is : lekker veel vlees en groenten en wat minder friet.

Of anders; elke morgen beginnen met een grote kom havermout en drie stuks fruit.

Of voor jou: als je per week € 40,- uitgeeft aan sigaretten en je wilt stoppen, geef dan eens €40,- meer uit aan goed vlees, aan verse vis, of aan superfood (-snacks, shakes, smooties). En verbaas je dan eens wat je allemaal kunt kopen voor die €40,-

Stop met melk en zuivel en vervang die door groenteshakes, zoals jij ze lekker vind.

Goede voornemens is voor al die mensen die zich makkelijk laten beïnvloeden.
Wat jij nodig hebt is een stappenplan dat je je hele leven vol kunt houden,
Begin met wat je het makkelijkst kunt veranderen;

  • Stoppen met roken is lastig, dus zoek een leuke vervanging, waardoor je je net zo goed voelt.
  • Stop met chips en vervang door fruit.
  • Stop met snoep en melkchocolade en vervang door puur (+70%) en honing.
  • Koop geen kant en klaar maaltijden maar maak zelf simpele eenpansgerechten; weet wat je eet.

 

En de belangrijkste stap naar een plezierig 2018:

Laat je gebouw, je woning of je winkel waar je leeft, werkt en geniet, eens nakijken door een deskundige.

Door iemand die verstand heeft van gebouwen, van gezondheid en van genieten. Laat me gratis je gebouw onderzoeken, op kwaliteit, gezondheid, comfort, plezier, en optimaal gebruik.

Dan wordt 2018 een jaar waar je beter van wordt !

Laat mij je beste voornemen zijn ! mail naar info@zichtbouwadvies.nl

Ik wens je veel plezier, succes en genot !

 

 

Nog geen reacties.

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.