Je restaurant ziet er keurig uit… O NEE !

Heej jij, horeca-ondernemer !

(en alle andere ondernemers die mensen ontvangen)

Mag ik je eens wat vragen?

Sta jij klaar voor je klanten ? ‘ja , natuurlijk !’
Staat je personeel klaar voor je klanten ?  ‘ehhh… ja, ik geloof het wel’
Is je gebouw klaar voor je klanten ?   ‘hoe bedoel je ?

Loop eens naar buiten, draai je om en kijk naar de voorgevel van je zaak.

Wat zie je ?   Gewoon, mijn zaak, net zoals die er gisteren uitzag. net als vorig jaar. Netjes, opgeruimd, keurig.

.

..Keurig ? Keurig ?! keurig is K#T !

Een restaurantgevel moet vlammen ! Roepen, schreeuwen, fluisteren, lonken, flirten !

Maar keurig ? Nee, daar trek je geen volle zalen mee.

Ga NU naar buiten, ga naar je publiek, je voorbijgangers.

En wat dan ?

Stap 1:              Maak van je voorbijgangers je klanten !

.

Hoe ?

SIMPEL: spreek ze aan: ‘hallo, kan ik u blij maken met iets lekkers ?’

Regen is een zegen; neem een grote paraplu, vang voorbijgangers (zonder paraplu) op,
onder jouw paraplu en maak contact; wat eten ze vanavond ?

  • ‘moet u nog koken ?’
  • ‘wist u dat we hier xxx hebben ?’
  • ‘ik heb voor u, alleen vandaag, een compleet menu voor de prijs van één gerecht !’

Maak ze blij en vraag dan :

  • ‘waarom liep u zonet niet bij ons naar binnen ?’
  • ‘wist u dat we hier een restaurant hebben ?’
  • ‘weet u wat we serveren ?’
  • ‘als u zo de voorgevel bekijkt, wat denkt u dan ?’

.

Stap 2:              Maak van jouw zaak hùn nieuwe doel.

Hoe ?

En tenslotte; geef ze een proevertje van één of twee van je specialiteiten.
Onderbreek hun plan, hun wandeling en hun aandacht waar ze heen gingen.

 .

De herfst is het ideale seizoen ;

Stap 3:              Maak van je voorbijgangers  je bezoekers  !

Hoe ?

Door ze met iets warms, iets lekkers, naar binnen te halen.
Geef hun boodschappentas een plekje, geef hen een stoel,
een tafel en een traktatie.

Stap 4:              Maak van je bezoekers  je klanten !

Hoe ?

Vraag hun email-adres en tel.nr,
stuur ze aanbiedingen, herinneringen en je seizoenaanbiedingen.
Stuur ze op vrijdagmiddag, zo rond 4 uur een appje:

  • ‘geen zin om te koken ?’
  • dan heb ik voor u gerecht xxx voor een prijsje van xxx !
  • Met uw partner? Dan betaalt hij of zij maar 50%.
  • Met kinderen ? 25% per kind !
  • Wilt u vooraf uw budget opgeven ? Dan verrassen wij u met iets speciaals, voor een vaste prijs !

 .

Stap 5:              Vraag  en verbeter !

Hoe ?

En als je op zo’n manier meer of betere klanten trekt, vraag ze dan bij vertrek, of
hun beleving overeen komt met hun eerste indruk.

Zijn ze blij verrast ? Dan klopt je zaak niet bij je product en moet je je zaak, je gebouw aanpassen !

 

Ik werk zelf niet in de horeca, maar ik weet wel wat mij blij zou maken als voorbijganger.

  • Wat zou jou blij maken als je klant was ?
  • Wat doe je nu al om betere klanten te trekken ?
  • Wat doe je nu al om in contact te blijven met je klanten ?

Stap 6:              Lees meer in mijn ebook rechts op deze pagina!

Stap 7:              Geef me je reactie in het tekstvak hieronder !

 

Nog geen reacties.

Geef een reactie